Ai un magazin online? Iata cum sa investesti eficient in servicii SEO

Cu toate ca multi proprietari de magazine online apeleaza la servicii SEO cu scopul de a obtine o crestere a traficului, putini inteleg faptul ca rolul acestora este unul mult mai cuprinzator. Pentru o afacere din comertul electronic, un trafic mare nu inseamna mare lucru daca acesta nu genereaza si o crestere a ratei de conversie. Majoritatea specialistilor in optimizarea ratei de conversie confirma faptul ca aproape 98% din utilizatorii care se afla la prima vizita pe un site nu este inca pregatita sa cumpere un produs. Asadar, pentru ca magazinul tau online sa beneficieze de un numar cat mai mare de conversii, ai nevoie sa apelezi la servicii SEO de calitate, cu ajutorul carora poti avea o rata de recuperare a investiilor mult mai buna decat multe alte instrumente de marketing online. Pe langa asta, serviciile SEO te ajuta sa construiesti brand awareness si sa obtii o buna vizibilitate in motoarele de cautare. Iata cateva lucruri esentiale de care sa tii cont pentru a investi eficient in astfel de servicii:

Stabileste un scop bine definit pentru care investesti in servicii SEO

Inainte de a porni in cautarea unei agentii care ofera servicii SEO, stabileste-ti cele mai importante obiective de business pe care le vrei sa le atingi cu ajutorul acestor servicii, in special cu privire la rata de conversie, vanzari si strategia generala de marketing.

Chiar daca magazinul tau online se bucura in prezent de un trafic consistent, serviciile SEO te vor ajuta sa obtii o crestere a traficului organic, care sa fie mai bine targetat si care sa iti aduca un numar mai mare de conversii.

Pe de alta parte, daca obiectivele tale sunt legate strict de construirea de brand awareness, cu ajutorul serviciilor SEO vei putea segmenta audienta mai nisat, imbunatatindu-ti strategia de cuvinte cheie, cu ajutorul careia vei putea optimiza mai eficient continutul de pe conturile de social media.

Tine cont intotdeauna de experienta utilizatorului

O agentie profesionista care ofera servicii SEO de calitate va pune intotdeauna experienta utilizatorului in prim plan, in special la capitolul optimizare on-page. Indicatorii de user experience sunt foarte importanti pentru motoarele de cautare, asadar prioritatea ta nr. 1 ar trebui sa fie intotdeauna o experienta placuta si usoara de navigare pentru vizitatorii site-ului tau. Astfel, vei fi rasplatit atat de catre Google, prin ocuparea unor pozitii favorabile in paginile sale de rezultate, cat si de catre vizitatori, prin cresterea ratei de conversie si, implicit, a vanzarilor.

Rolul ultim al serviciilor SEO este sa duca la o crestere a ratei de conversie

Conversiile pot fi definite prin orice actiune specifica pe care o anticipezi din partea utilizatorilor care ajung pe site-ul tau. Astfel, o conversie poate fi reprezentata prin plasarea unei comenzi pe magazinul tau online, prin abonarea la newsletter, crearea unui cont de utilizator etc. Orice fel de „tranzactie”, fie ea financiara sau informationala, poate purta denumirea de conversie.

Serviciile SEO trebuie sa asigure un proces de cumparare user-friendly pentru vizitatorii magazinului tau online

De fiecare data cand trebuie sa faci o schimbare in website, fie ea de continut sau de design, pune-te in locul vizitatorului. Pentru orice tip de site, dar in special pentru magazine online, traficul obtinut in urma apelarii la servicii SEO are ca finalitate cresterea vanzarilor. Asadar, este esential ca vizitatorii sa poata naviga usor si eficient prin website-ul tau, ajungand cat mai rapid posibil la finalizarea unei comenzi.