BIANO este prezent în România de 2 ani, iar anul acesta inaugurează o premieră pentru zona de online și, mai ales, pentru segmentul home & deco: căutarea folosind fotografii. Vizitatorii BIANO pot folosi această funcționalitate și de pe desktop sau laptop, și de pe dispozitive mobile. Odată cu această lansare, vizitatorii au putut descoperi o nouă interfață pe www.biano.ro, căutarea folosind imagini find promovată intens și pe social media, printr-o campanie dedicată. Ca urmare, comenzile către magazinele partenere BIANO, generate grație acestui tool, au venit în doar câteva ore.
Echipa de dezvoltatori BIANO a pornit de la premisa că, atunci când unui client îi place un produs de mobilier/decorațiuni interioare găsit pe rețelele de socializare sau în momentele sale de relaxare, nu poate afla cu ușurință de unde poate să cumpere acel produs, decât prin căutari intensive.
Însă, cu ajutorul căutării folosind fotografii, acesta poate face cu ușurință o fotografie sau o captură de ecran și o poate încărca în interfața www.biano.ro. Rezultatul? O listă de produse identice sau similare, astfel încât clienții să le poată cumpăra cu ușurință dintr-un e-shop.
Recunoașterea produsului este posibilă datorită unui sistem de inteligență artificială, dezvoltat în integralitate de echipa BIANO. „Sistemul nostru analizează fiecare imagine și este capabil să potrivească această imagine cu produse reale din catalogul BIANO. Este similar, să spunem, unei rețele neuronale, căutarea se face aproape simultan prin milioane de fotografii. Spre deosebire de multe companii e-commerce care folosesc căutarea folosind imagini, noi suntem mândri să spunem că am dezvoltat sistemul integral cu resursele echipei noastre interne. Asta pentru că am anticipat că, datorită acestui an, multe dintre noile caracteristici e-commerce se vor roti în jurul inteligenței artificiale”, explică CEO-ul BIANO Michael Zelinka.
Cum pot magazinele partenere BIANO să profite din plin de căutarea folosind imagini
Căutarea folosind fotografii generează nu doar brand awareness, ci și conversii, însă, pentru a profita din plin de această funcționalitate, BIANO recomandă e-shop-urilor să trimită cât mai multe produse cu poze la rezoluție maximă, prin feed-ul de produse cu care își listează oferta pe BIANO. Acestea sunt imediat integrate în rețeaua vizuală BIANO, accesată când un utilizator folosește căutarea prin fotografii.
După lansarea căutarii folosind imagini, în România, tranzacțiile prin acest tool pentru magazinele partenere au fost generate în decurs de doar câteva ore. Reprezentanții BIANO apreciază că publicul larg va apela din ce în ce mai des la cumpărături online de mobilier și decor pentru casă, birou și grădină, e-commerce-ul devenind astfel o variantă firească și de încredere în viața noastră, câtă vreme retailerii le vor pune la dispoziție clienților instrumente prin care să le ușureze acestora achiziția online.
BIANO mizează pe acest nou instrument pentru a-și depăși targeturile anunțate la începutul anului 2020, printre care o creștere de 100% a afacerilor, comparativ cu 2019. Conform declarațiilor reprezentanților companiei, creșterea de înregistrare a noilor parteneri este de +25% per trimestru, întrucât magazinele home & deco iau comerțul online mult mai în serios, din cauza pandemiei coronavirus, alături de alte atuuri, precum personalizare, varietatea și chiar exclusivitatea ofertelor.
În viitor, BIANO își propune să aducă și alte inovații în atenția vizitatorilor români, cum ar fi articole de mobilă și decor eco-friendly, prin sugestii aplicate despre cum acest trend poate fi integrat în căminele românilor.
Despre BIANO
Motorul de căutare online de mobilă și accesorii www.biano.ro reunește în acest moment ofertele a 75 de magazine home & deco care oferă și posibilitatea de plasare online a comenzilor, printre care Somproduct, Homelux, SensoDays, Bonami, Home Philosophy, E4home.
Lansat pentru prima oară în Cehia, în 2015, BIANO s-a extins în patru alte țări pe parcursul a cinci ani, respectiv România, Slovacia, Olanda și Brazilia. În 2019, BIANO a generat venituri pentru cei peste 1.200 de parteneri locali și internaționali de peste 50 de milioane de euro, având peste 4 milioane de produse home & deco listate.
BIANO furnizează trafic calificat magazinelor partenere și utilizează tool-uri interne de inteligență artificială și machine learning, în acest fel vizitatorii mergând direct în magazinul online home & deco selectat, cu intenția de a cumpăra. Prin înregistrarea pe www.biano.ro, partenerii beneficiază de un volum de trafic mai mare, vânzări mai multe și brand awareness sporit.