repatriere decedati

Care sunt avantajele unui serviciu de repatriere decedati?

Momentele de durere traite in clipele pierderii unei persoane apropiate ne pot afecta profund. Cu toate acestea, este mult mai grav cand acest deces survine in alta tara. Asteptarea, stresul si orele pierdute, vorbind cu persoane straine la telefon, ne pot demoraliza foarte mult. In aceste conditii, este indicat sa apelam cu incredere la un serviciu de repatriere decedati, pentru a-i asigura celui plecat dintre noi o inmormantare demna de amintirea sa, pe teritoriul tarii in care s-a nascut.

Ce se intampla cand decesul se intampla in alta tara?

In urma acestui eveniment nefericit, este obligatoriu ca decesul sa fie inregistrat de autoritatile competente ale tarii respective. De asemenea, decesul poate fi inregistrat si la consulatul roman din acea tara, insa, in acest caz, Consulatul Romaniei poate elibera un certificat de deces romanesc, in baza celui obtinut de la autoritatile respectivei tari.

Cu toate acestea, in majoritatea cazurilor, certificatul va fi eliberat pe teritoriul tarii noastre, urmand ca acesta sa faca obiectul autoritatilor teritoriale. Pentru aceasta, conditia este ca autoritatile tarii in care a survenit decesul sa anunte Consulatul sau Ambasada Romaniei din acea tara, care trebuie la randul lor sa informeze autoritatile competente din Romania, mai exact Ministerul Administratiei si Internelor, ce va prelua responsabilitatea anuntarii familiei cu privire la decesul persoanei in cauza. Dupa aceasta instiintare, se poate demara procesul de readucere in tara a trupului persoanei decedate, printr-un serviciu de repatriere decedati.

Acesta este cel mai indicat moment de a face apel la o firma de servicii funerare de incredere, care se va putea ocupa in detaliu atat de obtinerea unui ajutor de deces, cat si de actele si documentele obligatorii in cazurile de repatriere decedati.

Trebuie mentionat ca transportul persoanei decedate inapoi in Romania sau in tara in care se va face inhumarea are loc doar cu respectarea prevederilor legale ale tarii in care a avut loc decesul. Astfel, Consulatul sau Ambasada Romaniei din acea tara va face demersurile necesare, eliberand un pasaport mortuar, absolut necesar in cazurile de repatriere decedati. Acesta este de trebuinta numai in cazul inhumarii, nefiind necesara prezenta pasaportului pentru transportul urnelor cu cenusa.

Ce presupune serviciul de repatriere decedati?

In aceste clipe de tristete, este indicat sa optati pentru ajutorul oferit de o firma de servicii funerare, care va prelua din greutatile dumneavoastra si va face tot posibilul ca trupul defunctului sa se intoarca in tara in cel mai scurt timp posibil. Astfel, pe langa rezolvarea hatisurilor legislative, casa de pompe funebre va va pune la dispozitie o masina rapida si echipata in conformitate cu legea funerara, ce va prelua trupul defunctului de la aeroport, urmand ca acesta sa fie transportat in localitatea pe care o doriti.

Serviciul de repatriere decedati include in acest sens si manipularea sicriului special din zinc, obligatoriu in aceste cazuri, la aeroport, dar si la destinatie, precum si punerea la dispozitie a unei masini speciale, omologate, ce respecta normele conform legislatiei in vigoare.

repatriere decedati

Daca ati aflat despre deces in timpul in care va aflati in Romania, puteti notifica in scris Directia Relatii Consulare a MAE, la numarul de fax: (021) 319-6869.

Astfel, pentru orice fel de nelamuriri sau detalii, Casa Funerara Bucur va sta la dispozitie la orice ora din zi sau din noapte, oferind consultanta in vederea serviciilor de repatriere decedati sau expatriere. Lasati grijile pe mana unei firme de servicii funerare de incredere, care va incepe imediat toate procedurile legale pentru repatrierea persoanei decedate, dar si pentru organizarea unei inmormantari care sa cinsteasca amintirea celui plecat in lumea celor drepti.