In general, atunci cand vorbim despre optimizare SEO, tindem sa ne gandim la actiuni clasice precum rescrierea meta titlurilor, meta descrierilor si heading-urilor (in cazul optimizarii on page), respectiv crearea unui continut de calitate si a unui numar mare de backlink-uri (in cazul optimizarii off page).
Cu toate acestea, in 2019, Search Engine Optimization a devenit o activitate mult mai complexa, care se extinde pe mai multe paliere si in care orice mica schimbare de strategie poate avea un efect surprinzator in pozitionarea site-ului tau in paginile cu rezultatele cautarilor pe Google.
Tocmai din acest motiv, in articolul de fata, am decis sa vorbim despre unele dintre cele mai surprinzatoare strategii de optimizare SEO din 2019. Conform principiului „buturuga mica rastoarna carul mare” sau al celebrului „butterfly effect”, aceste strategii, desi aparent minore, pot avea efecte majore pe termen mediu si lung.
Totusi, intrucat tin mai degraba de finete si de cunoasterea in profunzime a domeniului, ele vor putea fi implementate doar de catre o agentie de marketing online cu o experienta indelungata, precum iAgency.
Iata, in continuare, propunerile noastre referitoare la cele mai nebanuite actiuni de optimizare SEO de anul acesta:
1. Investeste in advertoriale cu backlink-uri nofollow. Atunci cand vine vorba despre backlink-uri, cu siguranta stii ca este „periculos” din punctul de vedere al optimizarii SEO sa cumperi advertoriale in care sa inserezi link-uri dofollow. Totusi, lucrurile stau diferit atunci cand vorbim despre link-urile nofollow.
Acestea nu prezinta niciun risc si nici nu mai trebuie sa iti „camuflezi” advertorialele sub titulatura de „continut informativ”. In momentul in care cumperi un advertorial cu un backlink nofollow, iti poti promova linistit business-ul in continutul acestuia. Totusi, trebuie sa te asiguri ca textul respectiv este in continuare valoros pentru cititori, intrucat traficul va contribui si el la obtinerea unor pozitii mai bune in Google.
2. „Resapeaza” continutul deja existent. O alta strategie surprinzatoare de optimizare SEO in 2019 este „resaparea” continutului deja existent, nu doar crearea unuia nou. Trebuie sa stii ca diverse tipuri de public consuma diverse tipuri de continut, prin urmare poti transforma textele tale in infografice sau in continut video.
Diversificarea mediilor de comunicare va duce si la o crestere a publicului tinta, iar acest lucru se va traduce in pozitii mai bune in Google si vanzari mai consistente. In plus, avand in vedere ca textul deja existent va fi „convertit” in PDF sau continut video, nu exista riscul ca Google sa il considere duplicat.
3. Personifica pagina 404. Aceasta tactica de optimizare SEO poate parea surprinzatoare, avand in vedere ca paginile 404 nu aduc niciun fel de informatie suplimentara si nu vei lista niciodata cu ele in paginile de rezultate din Google (nici nu iti doresti acest lucru). In schimb, din diverse motive, utilizatorii pot ajunge destul de des pe o pagina 404, iar in momentul respectiv ei nu trebuie sa paraseasca site-ul, ci sa continue navigarea.
Din acest motiv, ar trebui ca pagina 404 sa fie una cat mai atractiva si sa contina un call to action. Spre exemplu, un mesaj potrivit ar fi urmatorul: „Ne pare rau, dar pagina pe care o cauti nu exista. Mai bine ai incerca asta” (cu link catre homepage). Bineinteles, aceasta pagina nu trebuie sa fie una terna, gri, ci cat mai colorata si atractiva din punct de vedere vizual.