Cum influenteaza manualul de clasa a 7 a modul in care elevul va interactiona cu cei din jur

Din punct de vedere al informatiilor prezentate in ceea ce priveste partea de lectura si comunicare, manualul de limba romana clasa 7 este unul dintre cele mai importante din gimnaziu pentru ca aici elevul va invata cum sa comunice oral si scris in mod corect. Toate aceste informatii sunt extrem de utile in viata de adult si vom explica de ce.

Daca esti „expeditorul” de informatii, aceasta inseamna sa comunici clar (fie in scris, fie fata in fata), apoi sa pui intrebari pentru a verifica intelegerea mesajului. De asemenea, trebuie sa asculti raspunsurile si, daca este necesar, sa oferi lamuriri in continuare.

Daca esti destinatarul, inseamna sa asculti cu atentie informatiile, apoi sa verifici daca ai inteles sau sa pui intrebari pentru a te asigura ca ai inteles corect ceea ce ti se spune. Prin urmare, comunicarea este un proces activ. Nu este nimic pasiv in ceea ce priveste comunicarea, in ambele directii. Manualul de limba romana clasa a7a tocmai asta vrea sa clarifice si ofera informatii in sensul acesta.

Dezvoltarea abilitatilor de comunicare

Bunele abilitati de comunicare pot imbunatati modul in care actionezi de-a lungul vietii, ajutandu-te sa obtii un contact mai eficient cu cei din jur. Abilitatile de comunicare slabe, pe de alta parte, pot distruge relatiile si va pot face viata semnificativ mai grea.

Unii oameni par sa inteleaga cum sa comunice fara sa incerce macar. Ei sunt capabili sa-si adapteze limbajul, tonul si mesajul pentru publicul lor si sa inteleaga repede si succint informatiile primite. De asemenea, acestia sunt capabili sa inteleaga rapid mesajele transmise lor, intelegand atat ce se spune, cat si mesajul non verbal. Pe parcurs, probabil au dezvoltat si o buna intelegere a propriei persoane (numita constientizare de sine) si a obiceiurilor de a reflecta asupra succesului si a esecului si a actiunilor pe care le fac.

Dezvoltarea abilitatilor excelente de comunicare este probabil un proiect pe termen lung. Dupa informatiile invatate in manual clasa a7 a romana se va continua cu studiul comunicarii pentru mai multi ani.

Abilitati de comunicare interpersonala

Aptitudinile interpersonale sunt abilitatile pe care le folosim atunci cand ne angajam in comunicarea fata in fata cu una sau mai multe alte persoane.

Comunicare verbala

Comunicarea verbala se refera la ceea ce spunem, pentru a alege cele mai bune metode de a transmite mesajul dorit. Comunicarea verbala poate fi scrisa si vorbita, dar de foarte multe ori profesorii se concentreaza mai mult pe comunicarea scrisa, chiar daca cea orala este poate mai importanta pe termen lung si tine de spontaneitate.

Cuvintele pe care le alegem pot face o mare diferenta daca ceilalti oameni ne inteleg. Ia in considerare, de exemplu, comunicarea cu un copil sau cu cineva care nu vorbeste foarte bine propria noastra limba. In aceste conditii, trebuie sa utilizezi un limbaj simplu, propozitii scurte si sa verifici intelegerea in mod regulat. Este cu totul diferit de o conversatie cu un vechi prieten pe care il cunosti de ani buni si cu care poate nici nu trebuie sa-ti termini frazele. In egala masura, o conversatie cu un prieten este foarte diferita de o discutie de afaceri, iar cuvintele pe care le alegi ar putea fi mult mai tehnice decat atunci cand vorbesti cu un coleg.

Reflectia si clarificarea sunt ambele tehnici comune utilizate in comunicarea verbala pentru a te asigura ca ceea ce ai auzit si ai inteles este ceea ce s-a intentionat. Reflectia este procesul de a parafraza si a afirma ceea ce cealalta persoana tocmai a spus, pentru a verifica daca ai inteles. Clarificarea este procesul de a cauta mai multe informatii pentru un plus de informatie, de exemplu, punand intrebari.

Abilitatile de interogare sunt un domeniu foarte important al comunicarii verbale, adesea folosit in clarificare, dar si pentru extragerea mai multor informatii si ca modalitate de a mentine o conversatie.

Comunicam de fapt mult mai multe informatii folosind comunicarea non-verbala. Aceasta include semnalele non-verbale, gesturile, expresia faciala, limbajul corpului, tonul vocii si chiar aspectul nostru. Acestea pot servi fie pentru a consolida sau a submina mesajul cuvintelor rostite, asa ca merita sa fie analizate cu atentie.

Toate aceste notiuni sunt predate in manualul de limba romana de clasa a 7-a si este recomandat ca elevul sa le acorde atentie.