Specialistii agentiei re7consulting din Bucuresti (cu experienta si pe piata din Germania) te ajuta sa afli ce este mixul de marketing si cum il poti utiliza pentru a iti creste afacerea in 2021.
Gasirea mixului de marketing optim pentru o afacere, luand in considerare numeroasele elemente care alcatuiesc profilul unic al unui business, poate fi o misiune dificila, mai ales cand nu te sprijina o agentie de marketing online.
Adesea, promotiile sunt confundate cu marketingul, iar firmele selecteaza activitati promoționale pe baza propriei experiente, abordari simpliste in industrie sau pe baza succesului experimentat de alte companii.
Fara o consiliere competenta si o analiza realista a situatie, o companie fara un departament de marketing nu va atinge succesul. In aceste conditii, e de preferat sa apelezi la o agentie de marketing online care stie cum sa foloseasca mixul de marketing in favoarea unei abordari profesioniste si clare a situatiei.
Cei patru P care definesc mixul de marketing:
Ce este mixul de marketing? Mixul de marketing este de obicei definit ca The Four P’s și, deși există mai mult de patru, acestea sunt fundamentele cele mai importante pentru o strategie de marketing eficienta.
Cei patru P inseamna Produs, Pret, Plasament( locatie) si Promovare. O companie care vinde un produs sau un serviciu de inalta calitate, dar care are preturi sub piata sau fluctueaza preturile pe o piata sensibila si o promoveaza prin canale greșite si in locuri gresite sau cu un brand incoerent – va esua.
Singura modalitate de a reusi in marketing este prin dezvoltarea unui plan consistent, bine pozitionat și strategic, prin evaluarea mixului de marketing.
O agentie de marketing online (cum este Agentia re7consulting.ro) stie sa valorifice corect fiecare din cei patru P ai mixului de marketing.
Produs
Orice analiza ataca la inceput afacerea – ce se vinde- indiferent daca este vorba despre produse, servicii sau ambele, intruct aceasta este inima mixului de marketing. Produsul mixului de marketing acopera toate aspectele ofertei tle – de la obiectul în sine, la ambalare, nume, branding, servicii pentru clienti, garantii și multe alte lucruri.
Cea mai importanta caracteristica a produsului este diferentierea pe piata. Diferentierea ar putea fi in calitate, design si caracteristici sau in service. Pe baza cercetarilor pe piata, ar trebui sa poti identifica care este propunerea ta unica de vanzare sau ce trebuie sa faci pentru a o defini.
O agentie de marketing online te poate ajuta sa identifici aceste aspecte, e bine sa intelegi ca un plan de marketing centrat pe produs iti poate transforma insuccesul in victorie.
Plasament
Acum sa trecem la distribuirea ofertei tale, adica modul in care cumpara clienții de la firma ta. Dacă vinzi prin prea multe canale, afacerea va suferi din cauza raspandirii resurselor. În schimb, daca nu vinzi prin suficient de multe metode, vei pierde oportunitatile. De asemenea, va trebui sa iei in considerare daca modelul tau de distributie se aliniaza marcii tale.
După ce ai identificat catre ce canale poti vinde ( online, in magazin, la un birou, prin intermediul comerciantilor cu amanuntul, la un pop-up sau la un concept store, etc) – atunci poti optimiza si mai mult.
Pret
In cazul in care produsul este unul de calitatesi totusi vinzi sub pretul indicat de piata, iti pui in dificiultate clientii si iti limitezi singur potentialul.
Incepe prin identificarea obiectivelor tale si apoi priveste spre public si competitie pentru reflectiesi analiza. Cat de sensibila este pretul pe piata? Ce vand alții? Cum poti gasi pretul care te facr sa atingi obiectivele dorite? Nu uita sa identifici daca ar trebui sa derulezi promotii sau sa iei in considerare dimensiunile psihologice ale preturilor.
Promovare
Acum, vin lucrurile distractive – promotii! Asa veți determina publicul sa te observe si vei valorifica eforturile de publicitate, PR, vanzari, etc. O promotie buna va fi conceputa pentru a educa, informa si convinge un potential client sa cumpere de la tine.
Daca ai folosit corect mixul de marketing, acum poti identifica prin ce canale ajunge mesajul tau la client. Imediat ce sunt indentificate canalele, revii spre produs si te asiguri ca atingi exact nevoile publicului tau tinta.