Atunci cand vine vorba de optimizare SEO, multi antreprenori online sunt sceptici, considerand ca „SEO a murit”. Daca ne referim la „vechiul SEO”, cel prin care marketerii incercau acum mult timp sa pacaleasca motoarele de cautare prin tot felul de trucuri care nu aduceau plus-valoare utilizatorilor de internet, putem spune ca acest tip de optimizare SEO nu mai este de actualitate.
Adevarul este ca SEO s-a reinventat complet si a devenit in prezent cel mai puternic instrument de marketing online, punand accent pe continutul de calitate si pe experienta pozitiva a utilizatorului. In plus, dintre toate instrumentele de marketing digital, optimizarea SEO este cea mai profitabila, avand cea mai mare rata de recuperare a investitiilor. In continuare, iti vom dezvalui cateva motive pentru care sa investesti in optimizarea SEO a website-ului tau:
1) Este eficient si ofera rezultate concrete si masurabile
Realizate de catre o agentie profesionista, tehnicile de optimizare SEO functioneaza si ofera rezultate vizibile, a caror evolutie o poti urmari pas cu pas, de-a lungul timpului. Cel mai important este ca strategia ta SEO sa puna accentul pe experienta utilizatorului. Astfel, website-ul tau va fi recompensat cu pozitii mai bune in Google si cu trafic organic targetat.
2) Optimizarea SEO va fi la fel de esentiala si in viitor
Avand in vedere felul in care functioneaza algoritmii Google si ultimele actualizari ale acestora, in special Panda, Penguin si Hummingbird, este foarte improbabil ca optimizarea SEO sa dispara din peisajul online din viitor. Utilizatorii folosesc motoarele de cautare pentru a gasi continut, fie ca vorbim despre articole, imagini, videoclipuri, sau despre produse si servicii pe care vor sa le achizitioneze online. Optimizarea SEO va ramane, cu siguranta, unul din cele mai eficiente instrumente care pot conduce utilizatorii catre website-ul tau.
3) Optimizarea SEO este foarte eficienta din punct de vedere al costurilor
Spre deosebire de celelalte instrumente de marketing online, precum PPC-ul sau advertisingul pe platforme de social media, optimizarea SEO are cel mai bun ROI (Return on investment), contribuind pe termen lung la construirea brand awareness-ului intr-un mod organic si durabil. Desi prin campanii platite de tip AdWords sau Facebook poti atrage mai mult trafic pe termen scurt, acest lucru nu iti garanteaza si conversii. In plus, traficul va continua sa vina numai atat timp cat platesti pentru el. In schimb, in noul SEO, nu exista termenul de „campanie”, deoarece optimizarea SEO este, in prezent, un proces continuu, de lunga durata, care ofera rezultate durabile si constante daca strategia este conceputa si implementata corect.
4) Cumparaturile online sunt in plina ascensiune
Comertul electronic se afla in continua expansiune, iar expertii preconizeaza ca va continua sa creasca constant. Aproximativ 90% din consumatori cauta recenzii online despre un anumit produs sau serviciu inainte de a-l cumpara. Avand in vedere ca din ce in ce mai multi oameni isi fac cumparaturile pe internet, este foarte posibil ca in viitor volumul vanzarilor din online sa il depaseasca pe cel din piata traditionala. Daca vrei sa ai un avantaj in fata concurentilor si utilizatorii de internet sa gaseasca si sa cumpere produsele si serviciile tale, investeste in optimizare SEO!