Importanța expunerii și organizării produselor în magazin

Observarea comportamentului clienților în cadrul magazinului și urmărirea permanentă a modului de expunere a produselor, sunt decisive în creșterea vânzărilor.

De obicei, atunci când clientul intră într-un magazin, vine cu o idee despre ceea ce vrea, chiar dacă nu știe marca și prețul produselor dorite. Ia decizia atunci când se află în fața raftului.

Până în acel moment, ar fi pur și simplu o achiziție. Dar ca și comercianți responsabili de succesul afacerii, orice acțiune din magazin trebuie să aibă ca scop creșterea vânzărilor. În plus față de cumpărarea semiprogramată, trebuie să lucrați cu achiziții impulsive, acelea care  tentează clienții. În principiu, trebuie să avut în vedere faptul că trebuie să profitați de cea mai mare suprafață posibilă pentru expoziții, fără a pierde din vedere o organizare armonioasă fără obstacole majore, permițând o circulația lejeră în incinta magazinului.

În cadrul noțiunilor de bază putem evidenția: evitarea lipsei stocurilor de produse sau lipsa produselor de pe raft (dacă clientul nu găsește marca pe care o caută, o poate înlocui, dar experiența sa din timpul achiziționării produselor nu va fi una plăcută).

De asemenea, este important să se efectueze un control permanent asupra produselor plasate pe diverse rafturi metalice. Trebuie verificate etichetele și produsele deoarece acestea nu trebuie să fie deteriorate. În plus, trebuie să fie în condiții de igienă optime.

Dacă aceste condiții de expunere nu sunt îndeplinite, este necesar să le eliminați imediat. Aceste probleme, în plus față de „stoparea vânzării”, pot să nu fie observate de către client, achiziționate și în momentul utilizării, să dezamăgească.

Dacă clientul se întoarce și face reclamație, cel puțin trebuie să-i dați un răspuns. Dacă nu îi veți schimba produsul, cu greu îi veți mai putea recâștiga încrederea.  Pe de altă parte, toate produsele trebuie să aibă prețurile plasate, deoarece de obicei clienții compară prețurile înainte de a alege.

Experții recomandă plasarea celor mai mari și mai grele produse la baza rafturilor, iar produsele cu cel mai mare rulaj trebuie amplasate într-o zonă foarte circulată. După cum puteți vedea, criteriile sunt foarte largi, astfel încât observarea comportamentului clienților în cadrul magazinului este esențială atunci când se are în vedere amenajarea eficientă a acestuia.

Rafturile modulare reprezintă un detaliu foarte de important de care trebuie ținut cont. Trebuie să aveți grijă mai ales de cele de la începutul culoarului, potrivit sensului de circulație în magazin. Ele asigură cea mai mare vizibilitate produselor.

Este bine să le schimbați frecvent, utilizându-le pentru a evidenția noutăți, noi produse, produse bine vândute. De exemplu, puteți expune pe un raft modular de perete un produs protrivit pentru a fi oferit cadou de sărbători.

În acest caz, veți putea profita de mai multe aspecte: extra vânzări atrase de alte canale, folosirea impulsului sărbătorilor speciale și în același veți prezenta introducerea unui nou produs.

Indicatoarele interioare joacă, de asemenea, un rol important în expunerea produselor, deoarece creează imaginea afacerii, de aceea este fundamental să fie păstrate în stare optimă și să fie înlocuite când se deteriorează sau se decolorează.

Reînnoirea secțiunilor și organizarea eficientă a magazinului, fără a exagera, are o importanță mare. Clientului nu-i place să nu găsească produsul dorit, dar trebuie să recunoaștem că, de obicei, parcurge  aceleași culoar în magazin. Prin schimbarea modului de organizare a magazinului cu ajutorul rafturilor metalice potrivite, veți reuși să faceți cunoscută întreaga gamă de produse din magazin.

Deși oamenii preferă locurile pline și încărcate, magazinul trebuie amenajat astfel încât clienții să aibă acces ușor la produse. Produsele nu trebuie sub nicio formă să stea îngrămădite pe rafturi.

În cele din urmă, ceea ce nu trebuie să uitați niciodată este că un client satisfăcut nu numai că se întoarce să cumpere, ci face acest lucru mai des și chiar recomandă.

Din acest motiv, este foarte important să amenajați eficient un magazin. Dacă aveți nevoie de sfaturi de la specialiști, vă recomandăm să apelați la specialiștii Frameworks Srl, cu experiență vastă în domeniu.

Aceștia vă pot oferi cele mai bune sfaturi despre amenajarea magazinului pentru eficientizarea activității angajaților și îmbunătățirea experienței clienților în timpul cumpărăturilor. De asemenea, ei vă pot oferi rafturi metalice pentru magazin, de cea mai bună calitatea. Intrând pe Rafturionline.ro, puteți vedea exact ce tipuri de rafturi vă pun la dispoziție.

Spor la cumpărături și la amenajarea eficientă a magazinului!