Ce seminte legume mi-am achizitionat pentru gradina personala

seminte de legume

Mai mult ca sigur toti am fost afectati, intr-un fel sau altul, de catre pandemia de Coronavirus care ne-a obligat, prin prisma circumstantelor, sa ne autoizolam la domiciliu si sa iesim in societate doar in caz de nevoi urgente (hrana, produse de igiena si asa mai departe). Nu vreau sa povestesc despre lucrurile negative din toata aceasta situatie, ci mai degraba vreau sa ma axez pe lucrurile bune pe care eu personal le-am invatat. Sau, mai bine zis, sa ma axez pe schimbarile pe care am decis sa le iau pe viitor, pentru a-mi imbunatati stilul de viata. Pot spune ca am luat decizii destul de radicale in ceea ce ma priveste, dar clar ma voi tine de ele indiferent de ce ar fi.

Probabil cea mai mare schimbare pe care am decis sa o fac la nivel de lifestyle, a fost dorinta de a-mi cultiva propriile legume. Da, ati citit bine: am decis sa valorific fiecare metru de pamant din gradina personala, deoarece am inteles cat de importanta este hrana, dar si cat de practic si economic este sa o cultiv pe cont propriu. Am decis sa seman seminte legume pe terenul pe care nu crestea nimic benefic, astfel incat sa imi transform complet gradina, dar si stilul de viata (pentru ca o gradina de legume chiar implica mult mai multa munca, ingrijire si atentie). Tot asa am invatat ca trezitul de dimineata pentru udarea plantelor chiar este benefic, deoarece ma ajuta sa imi creez un program bine definit dupa care sa imi desfasor activitatile zilnice.

Mereu am fost persoana care a iubit diversitatea, asadar alegerea semintelor nu s-a lasat mai prejos. Am decis sa achizitionez mai multe tipuri de legume, in principiu in functie de preferintele personale. Nu m-am zgarcit la acest aspect, ba din contra: chiar am vrut sa am parte de cat mai multe tipuri de legume, astfel incat sa pot sa ma bucur tot anul de recolte proaspete. Ce legume am ales? Cu siguranta voi enumera exemple pe care si voi le recunoasteti, dar cu toate astea tind sa mentionez cateva cuvinte in parte despre fiecare, astfel incat sa intelegeti si valoarea nutritionala din spatele acestora (pentru ca legumele aduc multe beneficia organismului uman).

  1. Seminte de rosii. Rosiile sau tomatele, cum mai sunt ele cunoscute, sunt legumele mele preferate. Eu le zic legume, dar ele sunt clasificate ca fructe (de tomate). Acestea contin 93% apa, fibre, lipide, proteine, vitamina B4, B3, B2 si B1, vitamina A, E, C, K, calciu, fosfor, magneziu, potasiu, zinc, alfa si beta caroten si asa mai departe. Valoarea nutritionala a unei rosii este incontestabila, ca sa nu mai vorbim de gustul ei racoritor si de neconfundat, pe care imi place sa il savurez mai ales in sezonul cald. Rosiile hidrateaza corpul si ii ofera doza zilnica necesara de vitamine si minerale. 
  2. Seminte de castraveti. Toata lumea cunoaste castravetii. Si acestia se lauda cu o compozitie de 97% apa. Desi multa lume decojeste aceasta leguma, eu o prefer cu tot cu coaja, deoarece si aceasta are valori nutritionale benefice pentru corp. Asadar, castravetii contin proteine, vitamine (A, B1, B2, B3, B5, B6, B9, E, C, K), calciu, fier, fosfor, magneziu, mangan, potasiu, zinc si asa mai departe. Sunt ideali alaturi de rosii, intr-o salata racoritoare de vara, alaturi de ceapa, patrunjel, putina sare si ulei de masline.
  3. Seminte de ceapa. Ceapa este considerata leguma ‘’detergent’’, deoarece curate si detoxifica organismul. Este ideala daca este inclusa in alimentatia zilnica in stare proaspata, deoarece doar asa putem asimila toti nutrientii si vitaminele ei. 
  4. Seminte de usturoi. Usturoiul este considerat antibiotic natural, asadar el ne fereste de  infectii, de raceli si de gripa si ne ajuta sa ne interim sistemul imunitar in mod natural.
  5. Seminte de morcovi. Betacarotenul din compozitia morcovilor ajuta mult vederea, iar eu personal nu excelez la acest capitol. Asadar, pentru a-mi mentine sanatatea ochilor in parametrii, am ales sa cultiv si seminte de morcovi. De asemenea, acesta mai contine si fibre, lipide, proteine, vitamina A, B1, B2, B3, B5, B6, B9, C, K, calciu, cupru, fier, fluor, magneziu, fosfor, potasiu, seleniu, zinc, alfa si betacaroten si asa mai departe. 
  6. Seminte de salata verde. Se stie faptul ca legumele verzi contin cea mai mare cantitate de fier. Asadar, pentru a evita anemia, este recomandat sa mancam cat mai multe verdeturi proaspete de culoare verde. Nu puteam sa nu optez si pentru salata, deoarece aceasta este foarte satioasa si sanatoasa. Contine fibre, proteine, lipide si asa mai departe. 
  7. Seminte de telina. Telina este o leguma cu personalitate, din punctul meu de vedere. Are un gust usor picant si se potriveste de minute in salate de vara, deoarece are un aport nutritional demn de luat in considerare. Atat telina de frunze, cat si cea de radacina si-au facut deja loc in gradina personala. Telina are efecte detoxifiante, antiinflamatorii, antidepresive si antibiotice, disponibile atat in cazul consumului radacinii, dar si a frunzelor plantei si poate vindeca si preveni zeci de afectiuni.

Acestea sunt doar cateva exemple, deoarece in viitorul apropiat consider ca si alte legume isi vor gasi un colt al lor in gradina mea. Si asta pentru ca, asa cum am mentionat anterior, ador diversitatea si cu siguranta vreau sa ma bucur de cat mai multe legume proaspete, pe care le-am semanat, crescut si ingrijit cu grija si cu dragoste. Voua ce legume va plac cel mai mult? Le cumparati din supermarket, din piata de la tarani sau le cultivati pe cont propriu?