Copiii care învață încă de mici programare devin mai încrezători și își dezvoltă gândirea analitică

Copiii care învață încă de mici programare devin mai încrezători în propriile puteri și își dezvoltă gândirea analitică. Află ce skill-uri dobândesc elevii de la Logiscool

Din ce în ce mai mulți părinți aleg să își înscrie copiii la alte cursuri și activități pe lângă cele de la școală. Pe lângă faptul că își doresc ca cei mici să își descopere hobby-urile preferate și să își petreacă timpul cât mai armonios, părinții sunt din ce în ce mai preocupați de viitorul profesional al copiilor lor.

Astfel, Logiscool – școala internațională de programare și robotică pentru copii – a dezvoltat cursuri care să îmbine utilul cu plăcutul. Elevii care trec pragul școlii învață să nu mai piardă timpul în fața calculatorului, ci să își creeze ei singuri jocurile și aplicațiile.

Care sunt competențele pe care le dobândesc elevii la cursurile de programare și robotică

Deși principalele două cursuri de la școală sunt cele de programare și robotică, modul în care sunt concepute modulele, dar și stilul de predare al trainerilor îi ajută pe elevi să se dezvolte echilibrat.

Gândire algoritmică

Programarea presupune rezolvarea unor comenzi pas cu pas, iar de multe ori aceste comenzi se repetă în condiții diferite. Identificarea și aplicarea celei mai bune soluții după același șablon duce la dezvoltarea unui alt tip de gândire.

Gândirea algoritmică e un skill de soluționare a problemelor, ceea ce nu se aplică doar în programare, ci și în viața de zi cu zi.

Rezolvarea problemelor și depășirea eșecurilor

Orice programator știe că nu există linie de cod fără un bug, deci programatorii sunt mai conștienți și obișnuiți că, în procesul de învățare mai ales, se fac greșeli.

Copiii care învață programare sunt învățați că greșelile nu înseamnă un eșec personal, ci mai degrabă o oportunitate de a învăța din ele. Programarea și creativitatea se întâmplă atunci când nu te temi de greșeli și ai curajul să încerci metode noi fără să renunți la primul impediment.

Încredere în sine și motivație

Cu trainerii potriviți, orice elev pleacă la final de curs cu sentimentul că a realizat ceva în ziua respectivă. Cu cât copiii rezolvă probleme din ce în ce mai dificile, cu atât le crește motivația și încrederea în sine. De-a lungul timpului, asta îi diferențiază de alți copii de aceeași vârstă și chiar și față de adulți.

Matematică și gândire complexă

Nu mai este un secret că programarea include și componente de matematică, dar asta nu înseamnă că programarea e potrivită doar pentru cei care se pricep la matematică.

Mai degrabă, programarea ajută la înțelegerea conceptelor abstracte din matematică prin exemple grafice. În plus, aplicarea cunoștințelor de matematică învățate la școală și aplicate constant în programare au ca rezultat note mai bune la școală.

Perseverență și concentrare

Activitatea principală a elevilor de la Logiscool este să creeze jocuri, însă acest lucru necesită concentrare și atenție. Chiar și cele mai simple proiecte de programare au în spate sute de comenzi și multe ore de muncă.

Odată ce copiii încep să programeze jocuri mai complexe, petrec mai mult timp să găsească și să repare problemele. Astfel, își dezvoltă capacitatea de concentrare și perseverența.

Precizie

Pentru a dezvolta un joc pe calculator, copiii comandă calculatorului să execute comenzi clare, într-o ordine precisă. Pentru limbajele de programare, omiterea unei virgule  modifică sensul unei comenzi, iar atunci jocul să nu mai funcționează cum era așteptat să funcționeze.

Creativitate

Contrar așteptărilor, programarea este un proces creativ, pentru că rezolvarea unei probleme poate fi abordată în mai multe feluri. Există soluții foarte bune, soluții elegante dar și soluții mai puțin bune, de aceea copiii sunt încurajați să abordeze metode noi și să găsească soluții noi de fiecare dată.

La Logiscool, creativitatea este încurajată și prin platforma internă, unde elevii găsesc nenumărate personaje, imagini de fundal și accesorii care îi ajută să își creeze jocuri unice.

Gândire analitică

De cele mai multe ori, cu cât problema sau proiectul este mai mare, cu atât este mai greu să începi să rezolvi acel lucru. Prin programare, copiii învață cum să împartă un proiect în task-uri mai mici, care sunt mai ușor de analizat și cărora le găsesc soluții mult mai ușor.

Planificarea și implementarea

Programatorul nu are doar un singur task, acela de a scrie cod pentru a obține un produs final. Research-ul și planificarea sunt două componente importante din tot ceea ce presupune a fi un programator bun, pentru că acesta rezolvă probleme din ce în ce mai complexe și are nevoie să testeze și implementeze până când găsește cea mai bună soluție.

Public speaking și automotivare

Nu mai este suficient doar să faci un produs bun, ci trebuie să și știi să îl prezinți. La finalul cursurilor de semestru, copiii își prezintă proiectele personale în fața unei audiențe formate din traineri, colegi și părinți.

Faptul că sunt apreciați și aplaudați de adulți reprezintă un mare beneficiu pe termen lung, pentru că încă de mici își înfrâng teama de vorbit în public.

Logiscool reușește să își motiveze elevii prin aplicarea cunoștințelor chiar la cursuri

Toate cursurile Logiscool sunt concepute astfel încât elevii să aplice tot ce învață, fie că programează un joc sau o aplicație pe calculator, fie că își creează propriul robot și îl programează să execute anumite comenzi.

Fiecare curs este structurat astfel încât elevii să plece la final cu sentimentul că au mai avansat puțin în ceea ce și-au propus. Trainerii și părinții joacă și ei un rol important în a încuraja și impulsiona copiii să își dorească să descopere și să rezolve probleme din ce în ce mai elaborate din domeniu.

Află mai multe detalii despre Logiscool, cursurile și școlile lor de aici.