Ecommerce – cum arata viitorul

Dupa mai bine de 20 de ani de la primele incercari de magazin online pe piata romaneasca, comertul electronic s-a dezvoltat extrem de mult si a schimbat perceptia consumatorilor si a antreprenorilor despre ceea ce inseamna „a cumpara” si respectiv „a vinde”. De la crearea unui magazin online si pana la strategiile complexe de marketing, care imbina mai multe canale si tehnici rafinate de personalizare a mesajului, comertul online de astazi este visul de acum 20 de ani, devenit realitate. Viitorul este la fel de palpitant si promite schimbari la fel de mari.

Sursa foto: Alisa Perne 

Cautarile vizuale

Daca ai intrat vreodata pe un magazin on-line cu un motor de cautare care nu merge bine, atunci stii cat de repede pleaca vizitatorii de pe un astfel de site. Pentru ca indiferent cat de bune si variate sunt produsele oferite, cat de mic este pretul sau cat de impresionante sunt promotiile, daca procesul de cautare a produsului dorit nu este simplu, intuitiv si eficient, magazinul on-line nu va obtine rezultate.

Video: Motorul de cautare ca agent de vanzari

Viitorul in comertul online la capitolul cautare in site sunt cautarile vizuale care se folosesc de imagini pentru a identifica produsul dorit de vizitator. Inceputul a fost facut si exista deja cateva magazine online care folosesc imaginile produselor pentru a ghida clientii. Like.com afiseaza vizitatorilor produse asemanatoare cu cele pe care s-a dat click, oferindu-le astfel posibilitatea de a evalua produse cu acelasi format, aceeasi culoare si acelasi stil, la care nu ar fi ajuns probabil prin simpla cautare text.

Mobile commerce si accesibilitate nelimitata

Conform Digi-Capital, pana in anul 2017 aproximativ 50% din achizitiile aferente comertului electronic se vor realiza prin intermediul mobilelor. La nivel mondial sunt peste 1.2 bilioane de persoane care acceseaza Internetul prin intermediul dispozitivelor mobile, iar 81% dintre achizitiile realizate de pe mobil sunt spontane. La nivelul Europei, 20% dintre achizitii se realizeaza pe dispozitive mobile dintre care 12.5% de pe smartphone si 7.5% de pe tablete.

Sursa foto: innovate360

Daca e-commerce a adus magazinele in casele consumatorilor simbolizand prin excelenta confortul in achizitie, mcommerce pune magazinele virtuale direct in palma utilizatorilor, aducand accesibilitate nelimitata. Cu astfel de statistici si tendinte este de inteles de ce crearea unui magazin online inseamna chiar de anul acesta si planuri pentru o aplicatie mobila asociata.

Social commerce

Daca in prima faza retelele sociale reprezentau o modalitate simpla, rapida si gratuita de promovare a magazinelor on-line, din ce in ce mai multi antreprenori sesizeaza oportunitatea extinderii platformei de vanzare catre retelele sociale. Statisticile arata ca in fiecare luna, peste 50 milioane de utilizatori din reteteaua Twitter folosesc in mesajele lor expresii precum „vreau”, „am nevoie” sau „caut” care indica oportunitati de vanzare de produse. Peste 175000 de antreprenori au lansat magazine pe paginile de Facebook folosind Shopify sau alte platforme iar Instagram lanseaza anunturi cu butoane de tipul „Cumpara acum”.

Video: Rolul social media in ecommerce

https://youtu.be/0EYAs8unZB0

Livrare prin intermediul dronelor

Urmatorul pas in optimizarea timpilor de livrare a produselor este folosirea dronelor pentru livrarea comenzilor care clienti. Amazon are deja in plan lansarea unui astfel de serviciu care poarta numele de Amazon Prime Air prin care isi propune sa livreze pachetele la destinatie in cel mult 30 de minute. Si nu este singura companie care priveste catre vun astfel de viitor al comertului. Domino’s Pizza isi propune sa foloseasca un astel de serviciu, numit DomiCopter pentru a livra pizza fierbinte iar Taobao evalueaza optiunea pentru transportul de ceai.

Sursa foto: Jacinta lluch Valero

Desi o parte dintre directiile viitoare ale comertului electronic sunt inca departe de a se realiza la intregul lor potential, chipul acestei industrii se modifica extrem de rapid, in special dezvoltarii tehnologiei si rapiditatii cu care consumatorii adopta in comportamentul lor toate oportunitatile si beneficiile oferite. Crearea unui magazin online inseamna astazi cu totul altceva decat acum 20 de ani. Dar, la el ca si atunci, secretul succesului in acest domeniu este intuirea tendintelor pietei si adaptarea rapida la schimbari.