Trăim într-o eră în care pare mai simplu ca oricând să îți deschizi propria afacere. Suntem încurajați să fim independenți de un angajator, să găsim un hobby care ne aduce fericire, să îl transformăm în sursă de venit și mai apoi în afacere. Uite așa apar tot mai multe afaceri mici pe piață. Totuși, foarte puține dintre acestea supraviețuiesc primului an, primilor 5 ani, sau mai mult de 10 ani. Motivul nu este acela că serviciile sau produsele nu sunt bune, dar antreprenori fac deseori greșeli de care își dau seama prea târziu.
Te afli în aceeași situație? Ce greșeli ar trebui să eviți cu desăvârșire?
Subestimezi importanța formelor noi de promovare
Cum îți promovezi afacerea? Ai afișe? Împarți pliante? Aștepți să meargă vorba de la client la client? Metodele de promovare pe care le abordam acum câțiva ani, încă mai pot da roade, dar nu într-o măsură suficientă. Trăind în era tehnologiei, oamenii s-au obișnuit să caute servicii și produse online. Pentru mulți potențiali clienți, dacă nu exiști online, nu exiști pentru ei. Este aproape imposibil ca aceștia să afle vreodată despre serviciile tale. Așa că fă-ți o pagină pe Facebook pentru afacerea ta, deschide un cont de Instagram, și asigură-te că ai un site foarte bine pus la punct, pe care oamenii îl vor găsi atunci când te caută pe Google.
Nu uita nici de noile forme de promovare. Persoanele care deja nu mai dau atenție reclamelor de pe rețelele de socializare sau de pe site-uri, sunt mai receptive la marketingul prin sms sau prin mesaje instante. Cel mai probabil nu te vei descurca singur, așa că dă click aici pentru ajutor.
Ai un design slab al site-ului web
Dacă ai un site web pentru afacerea ta este deja un pas lăudabil. Totuși, nu se oprește totul aici. Site-ul tău trebuie să fie foarte vizibil și ușor de găsit atunci când oamenii caută produse și servicii în Google. De asemenea, este nevoie ca acesta să îți pună afacerea în cea mai bună lumină, să denote profesionalism, și să ofere informații valoroase pentru clienți. În plus, ar trebui să îi încurajeze să te contacteze sau să îți viziteze magazinul, ori chiar să comande online de la tine.
Dacă ai erori pe site, dacă acesta nu este estetic, dacă se încarcă greu, dacă nu este intuitiv, și dacă ai greșeli de scriere prin text, site-ul tău nu va transmite mesajul care vrei să ajungă la clienți, din contră.
Ai un serviciu clienți slab
Atunci când o companie are un serviciu de suport clienți foarte bun, poate să loializeze clienți, să încurajeze repetarea achizițiilor, și să creeze recomandări. Ce înseamnă un serviciu clienți slab? În primul rând, nu le oferi clienților mai multe medii de contact. În mod ideal aceștia ar trebui să poată contacta serviciul clienți prin telefon, e-mail, direct de site, sau personal. De asemenea, dacă aceștia primesc răspuns foarte întârziat, îi vei înfuria foarte tare. Serviciul de suport clienți trebuie să fie foarte prompt. De asemenea, operatorii trebuie să fie deosebit de amabili, diplomați și dispuși să ajute clientul în repetate rânduri. Iată un studiu despre reacția românilor la serviciile de suport clienți din țară.
Nu îți ucide singur afacerea. Toate domeniile de mai sus sunt importante, iar dacă crezi că nu te descurci singur, este mai bine să apelezi la ajutorul specialiștilor în domeniu. Îți dorim succes!
Sursa foto: shutterstock.com, pexels.com