In ultima perioada, pedalatul a devenit o activitate imbratisata de foarte multi romani. Gasesti biciclete parcate la orice scara de bloc, iar la semafor asteapta mandri de echipamentul lor o multime de ciclisti pasionati. Nu are cum sa nu ne bucure acest lucru. Daca derulam timpul cu cel putin 10 ani in urma, ne putem aduce aminte ca oamenii erau, in general, reticenti fata de biciclete.
De aceea, ,,educarea” populatiei romane a reprezentat un proces destul de anevoios. Totusi, in cele din urma, bicicletele au inceput sa reprezinte o necesitate pentru foarte multe persoane, iar multi investesc in modele performante, care sa le satisfaca orice nevoie.
Aceeasi tendinta a observat-o si Veloteca, mult indragitul magazin de biciclete din Bucuresti. Initial, in 2008 a fost infiintat magazinul de biciclete online, unde comercializau modele precum Brompton sau Dahon. In 2009 s-au decis sa deschida si showroom-ul. Dar, misiunea acestora nu a fost usoara la inceput. Atunci cand si-au deschis afacerea, velotecarii pasionati au trebuit sa se confrunte in prima faza cu aceasta reticenta a oamenilor. Majoritatea nu erau familiarizati cu ceea ce inseamna ,biciclete moderne” si nu erau constienti de avantajele majore pe care acestea le pot aduce.
Dar, treptat, atitudinea oamenilor s-a schimbat. La acel moment, nu existau foarte multe magazine specializate, iar hypermarketurile nu aveau biciclete in oferta lor. Piata era extravirgina, insa trendul a inceput sa acapareze treptat atentia multor curiosi. Magazinul de biciclete Veloteca a fost primul loc de unde se puteau achizitiona modele pliabile, de oras si de trekking. In fiecare an se aduceau modele noi, din discipline ale ciclismului care nu fuseserae explorate foarte profund de catre romani.
,,Pana in 2013 ajunsesem la un numar record de 1.500 de biciclete pe an, dar din 2014, odata cu aparitia serioasa a hypermarket-urilor si apoi a mall-urilor ce includ oferte de biciclete ieftine, am ajuns sa vindem intre 1.000 si 1.300 de biciclete pe an. In schimb, in ultimii ani am inceput sa vindem serios echipamente, incaltaminte si accesorii, portbagaje si suporturi de biciclete, rastele pentru parcarea bicicletelor produse de noi in Romania. Cifra de afaceri este la 700.000 de euro, iar acum avem noua angajati”, spune George Culda, Director Marketing si fondator al magazinului de biciclete Veloteca.
In prezent, cunoscutul magazin de biciclete comercializeaza peste 30 de branduri cunoscute in intreaga lume, precum Merida, Cannondale, Corratec, Cross, Dahon, Sprint, Omega, Adriatica si, mai nou, Sunn, cea mai asteptata premiera pentru ,,riderii” sportivi si biciclistii romani. De asemenea, oferta lor cuprinde o gama foarte variata de echipamente si accesorii pentru biciclete, servicii de service si deja foarte cunoscutul VeloGaraj – serviciul de gazduire biciclete pe durata iernii. Astfel, oferta generoasa si mereu la curent cu ultimele noutati, dar si atmosfera foarte calda din familia Veloteca, au transformat un clasic magazin de biciclete intr-un adevarat paradis al pasionatilor de biciclete!