Metroul viitorului în Cluj, linia Florești – Aeroport „Avram Iancu”.

Primăria Cluj-Napoca anunță că va începe licitația pentru executarea studiului de fezabilitate a liniei de metrou dintre comuna Florești și Aeroportul Internațional „Avram Iancu”.
Primarul, Emil Boc, urmează să se întâlnească cu experți din cadrul Universității Tehince din Cluj, ca să discute etapele necesare proiectului; linia de metrou de 17km trebuind sa lege cea mai mare comună din țară și să ajute mobilitatea foarte redusă dintre Florești și Cluj:

Trebuie să avem în vedere toate exigenţele care vor fi valabile în viitor. Sunt foarte multe lucruri de tehnologie. Metroul viitorului nu va mai avea captatoare electrice pe sus, ci va fi cu baterii electrice.
Nu va mai fi nevoie să ai o suprafaţă atât de mare şi asta va reduce şi costurile. Vă dau doar un mic amănunt, dar mai sunt şi alte chestiuni tehnice. Prima dată, am conceput proiectul de la Floreşti.
Asta pentru că aceasta este prima barieră pe care o avem la intrarea în oraş, ce facem cu mobilitatea dinspre Floreşti, şi ne ducem până la Aeroport. Ne ducem pe etape şi în funcţie de finanţare vom stabili planul de implementare

A menționat și de costuri aproximative, dar fără să se pronunțe în privința unor termene de executare, până nu va fi realizat studiul de prefezabilitate: 

Costurile sunt de 100 de milioane de euro pe kilometru, atât era preconizat să fie costul, dar acum cu noua tehnologie, eliminând captatoarele acelea pentru curent şi micşorîndu-se dimensiunea de lucru, vor scădea şi costurile. Vom vedea după ce se finalizează aceste studii de fezabilitate.

declară Emil Boc postului de radio Realitatea FM.