Participarea Adblock Plus (un program adblock cu peste 400 de milioane de descărcări) la conferința anuală Interactive Advertising Bureau a fost refuzată. IAB este organizația principală a industriei de publicitate iar conferința este locul în care greii domeniului se adună pentru a discuta despre starea industriei.
Conform unei postari de pe blog-ul Adblock Plus compania a cumpărat un bilet la conferința IAB, conferința care are loc în Palm Desert California, la sfarsitul lunii Ianuarie unde prețul unui bilet începe de la 2275 Euro pentru membrii și poate urca până la 3380 Euro pentru non-membrii.
Apoi, saptamana trecută, Adblock Plus a primit un email de la IAB care menționa faptul că le sunt returnați banii și le este anulată înregistrarea la conferința IAB Annual Leadership Meeting, fără să le fi fost dat un motiv clar pentru anulare, întregul mesaj primit fiind “Vă returnăm taxa de înregistrare și vă anulăm înregistrarea la conferința IAB Annual Leadership Meeting.”
Angajatul Adblock Plus, Mark Addison a trimis un email la randul lui prin care a spus că “trebuie să fie o confuzie” menționand faptul că nu a cerut anularea biletului și nici banii înapoi, tot ce a primit a fost un răspuns ambiguu prin care îi era confirmat faptul că biletul a fost anulat fără sa primeasca un motiv pentru această anulare.
Cel mai probabil participarea Adblock Plus a fost refuzată deoarece aceștia nu sunt cei mai buni prieteni ai companiilor publicitare, deoarece IAB reprezintă companiile care fac bani din publicitate, iar Adblock Plus există pentru a bloca publicitatea online.
Totuși, este destul de ciudat faptul ca IAB refuză participarea Adblock Plus, deoarece IAB a recunoscut faptul că adblock-urile reprezintă o problemă serioasă pentru industrie iar acest subiect a fost discutat la conferința de anul trecut, iar dacă aceștia doresc să găsească o soluție, cele două parți vor fi obligate să intre în discuții.
Un purtator de cuvant al IAB întrebat fiind de această situație a refuzat să facă comentarii dar a ținut să menționeze că “IAB Annual Leadership Meeting este pentru conversații serioase între părți interesate de industria digitală.